ریموو تاتو ابرو

ریموو تتو ابرو چیست؟

ریموو تتو ابرو

تاتو ابرو در دهه‌های 80 و 90 بسیار امری عادی و پرطرفدار به خصوص در بین خانم‌های جوان بود. بسیاری از افرادی که از ریزش ابرو رنج می‌بردند، برای پر کردن فواصل خالی بین ابروان خود این روش را انتخاب می‌کردند. بااین‌حال، پس از گذشت سال‌ها محبوبیت تاتو ابرو کمتر شده است و بسیاری از افراد تمایل دارند بنا به دلایل شخصی تتو ابرو خود را پاک کنند. ریموو تاتو ابرو با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه زیبایی اتفاق افتاده، به امری ممکن و بدون درد تبدیل شده است. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که بسته به نوع تاتو، انجام می‌شوند. در ادامه به معرفی روش‌های پاک‌ کردن تاتو ابرو خواهیم پرداخت.

ریموو تتو ابرو چیست؟

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، «ریموو» یک کلمه انگلیسی و به معنای پاک ‌کردن است. به طور کلی، ریموو را برای پاک ‌کردن تاتو ابرو با مواد به کار می‌برند. دو روش اصلی برای ریموو تاتو ابرو، پاک ‌کردن آن با مواد و پاک ‌کردن تاتو با لیزر است. روش اول معمولاً توسط آرایشگران و تاتو آرتیست‌ها در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. در روش دوم مراجعه‌کننده باید به کلینیک‌های تخصصی پوست و مو مراجعه کند و ریموو، توسط پزشک و تکنسین متخصص انجام شود. ممکن است شما نیز در مورد روش‌های خانگی برای از بین ‌بردن تاتو ابرو شنیده باشید. باید گفت که این روش‌های خانگی از نظر علمی ثابت نشده‌اند و بی‌نتیجه هستند.

ریموو تاتو با مواد به چه شیوه‌ای انجام می‌شود؟

ریموو تاتو با مواد به چه شیوه‌ای انجام می‌شود؟

در روش پاک ‌کردن تاتو با مواد، از ترکیباتی استفاده می‌شود که با حل ‌کردن جوهر تاتو در خود سبب از بین ‌رفتن تاتو خواهد شد. این محلول‌ها از مواد مختلف گیاهی و شیمیایی تولید می‌شوند. از محلول‌‌های ریمووال شیمیایی می‌توان به برندهای فی ریمووال و رجوی ریمووال اشاره کرد. محلول‌های شیمیایی به دو شکل ضعیف و قوی تولید می‌شوند. محلول‌های قوی به صورت مایع هستند. در مقابل، محلول‌های ضعیف دارای بافتی غلیظ و ژله‌ای می‌باشند. آرایشگران می‌توانند با گذراندن دوره‌های مخصوص و همچنین آموزش ریموو تاتو با مواد کالرلیفت، این روش را در سالن‌های زیبایی انجام دهند.

جوهر تاتو در عمق پوست قرار دارد و به همین دلیل برای تزریق حلال‌های ریمووال از دستگاهی به نام قلم تاتو یا میکرونیدلینگ استفاده می‌شود. سوزن‌های ریز موجود بر روی این قلم‌ها با فرورفتن در پوست، منافذ عمیقی ایجاد می‌کنند که از این طریق، حلال ریمووال به جوهر  تاتو می‌رسد. پس از حل‌ شدن مواد، متخصص، پگمنتر مواد اضافی و جوهر حل‌شده را از پوست خارج می‌کند. برای ریموو تاتو به‌طور کامل، زیباجو باید در طی چندین جلسه، پاک ‌کردن ابرو را با مواد انجام دهد.

مراحل ریموو تاتو ابرو با مواد

متخصص پگمنتر برای انجام پاک ‌کردن ابرو با مواد ریموور طبق مراحل زیر پیش می‌رود:

  • پوست محل نزدیک ریموو و ابروهای زیباجو باید از هر نوع مواد آرایشی پاک شود.
  • متخصص پس از پاک‌سازی کامل ابرو، تکه‌ای پنبه را به مواد بی‌حس‌کننده آغشته و بر روی ناحیه ریموو اعمال می‌کند. کمی زمان نیاز است تا پوست ناحیه ابرو کاملاً بی‌حس شود.
  • بعد از اطمینان از بی‌حسی کامل، فرد متخصص سوزن قلم تاتو را به صورت ضربه‌ای در پوست فرو می‌کند. خراش‌های ایجاد شده دارای عمق 1.5 میلی‌متری هستند.
  • پس از ایجاد خراش، محلول ریموور با استفاده از یک گوش‌پاک‌کن بر روی پوست مالیده می‌شود. کمی زمان نیاز است تا محلول با جوهر تاتو ترکیب شود. پس از آن متخصص شروع به تمیز کردن پوست می‌کند.
  • در مرحله بعد، دوباره با کمک قلم، منافذی با عمق ۱ میلی‌متر بر روی محل ریموو ایجاد می‌شود تا مانند قبل موادی که توسط گوش‌پاک‌کن روی پوست مالیده شده‌اند، از طریق این منافذ به داخل ابرو نفوذ کنند. در این حالت سوزن به شکل چرخشی به پوست ضربه وارد می‌کند. پس از گذشت 5 دقیقه مواد دوباره از روی پوست پاک می‌شوند.
  • در مرحله آخر، عمق نفوذ کم‌تر شده و به 0.5 میلی‌متر می‌رسد. در این مرحله نیز مانند قبل، مواد حلال به پوست مالیده و پس از گذشت زمانی مشخص جوهر و ریموور تمیز می‌شوند. ریموو ابرو باید توسط فردی ماهر انجام شود تا هیچ‌گونه آسیبی به بافت پوست وارد نشود.
ریموو تاتو با لیزر

ریموو تاتو ابرو با لیزر به چه شیوه‌ای انجام می‌شود؟

ریموو تاتو ابرو به روش لیزر از روش‌های قطعی با کمترین عوارض ممکن است که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این روش باید تحت‌نظر پزشک متخصص در کلینیک‌های مجهز انجام شود. در پاک ‌کردن تاتو با لیزر، پزشک از دستگاهی مخصوص به نام کیوسوییچ استفاده می‌کند. لیزر با نفوذ به عمق پوست، ترکیبات مولکولی جوهر تاتو را درهم می‌شکند. با تبدیل‌ شدن جوهر به تکه‌های بسیار کوچک، سیستم ایمنی بدن قادر خواهد بود که آن را به شکل طبیعی دفع کند.

شدت لیزر دستگاه کیوسوییچ کنترل شده است و به شکل پالس‌های کوتاه به پوست تابیده می‌شود. در انجام این روش هیچ آسیبی به سطح پوست نخواهد رساند. پاک ‌کردن تاتو به روش لیزر در دسته روش‌های زیبایی ایمن و غیرتهاجمی قرار می‌گیرد. از مزیت‌های اصلی این روش دقت بسیار بالای آن در هدف‌ گرفتن نقاط مشخص است. مراجعان در این روش می‌توانند تنها قسمتی از تاتو ابرو خود را پاک کنند و لازم به از بین ‌رفتن کل جوهر نیست.

برای پاک کردن تاتو ابرو به چند جلسه نیاز است؟

عمق تزریق جوهر، رنگ جوهر تاتو، مدت‌زمانی که از انجام تاتو گذشته است و واکنش بدن فرد، ازجمله مواردی هستند که تعداد جلسات ریموو تاتو ابرو را مشخص می‌کنند. به طور مشخص این روند باید در طی چندین جلسه انجام شود و نیاز به زمان است تا جوهر تاتو از بدن خارج شود. افرادی که ادعا می‌کنند این کار را تنها در یک جلسه انجام می‌دهند، مطمئن نیستند و به پوست شما آسیب خواهند رساند. دقت داشته باشید که اگر تعداد جلسات ریموو ابرو خود را به اتمام نرسانید، جوهر به طور کامل از بین نرفته و یک هاله تیره بر روی پوست باقی خواهد ماند.

مقایسه روش ریموو تاتو با مواد و پاک کردن تاتو با لیزر

هر دو این روش‌های مزیت‌ها و عوارض خاص خود را دارند و انتخاب آن‌ها به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. بهتر است قبل از انجام هر روشی با متخصصان مربوطه مشورت کنید. مهم‌ترین نکته در زمان انتخاب هر یک از این روش‌ها، انتخاب یک مرکز تخصصی مطمئن و معتبر است. اگر برای انجام ریموو تاتو ابرو به افرادی مراجعه کنید که از تخصص کافی برخوردار نیستند و یا از مواد و دستگاه‌های لیزری که کیفیت لازم را ندارند استفاده می‌کنند، ممکن است پس از انجام ریموو بدن شما دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری شود.

در ادامه مزایا و معایب انجام پاک‌ کردن تاتو به هر دو روش را در یک جدول ذکر کرده‌ایم. شما می‌تواند با مقایسه آن‌ها مناسب‌ترین روش را برای ریموو تاتو ابرو خود انتخاب کنید.

لیزر تاتو ابرو ریموو ابرو با مواد
انجام در کلینیک و مطب‌های پوست و مو انجام در سالن‌ها و آرایشگاه‌های زیبایی
نیاز به تعداد جلسات زیاد (پنج تا ده جلسه) نیاز به تعداد جلسات کم (سه تا پنج جلسه)
عوارض کوتاه‌مدت و جزئی عوارض بلندمدت
تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا -
روش درمانی غیرتهاجمی روش درمانی تهاجمی
هزینه زیاد هزینه کم

چه مراقبت‌هایی بعد از پاک کردن تاتو لازم است؟

بعد از انجام ریموو تاتو ابرو به هر روشی، پوست حساس می‌شود و نیاز به مراقبت دارد. محل ریموو تاتو نباید در تماس مستقیم با نور آفتاب باشد. اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند حساسیت پوست را افزایش دهد و منجر به تاول و خارش شود. مصرف آب کافی نیز در این مدت بسیار توصیه می‌شود. از دست ‌زدن به ابروهای خود بپرهیزید. تماس دست می‌توانید آلودگی‌هایی را به محل ریموو وارد کند که در نهایت می‌تواند منجر به عفونت محل ریموو تاتو ابرو شود. پوست را تا جایی که ممکن است خشک نگه دارید و از پمادهایی که پزشک و پگمنتر برای بهبود سریع‌تر پوست تجویز کرده است، به موقع مصرف کنید.

ریموو تاتو ابرو با لیزر

در اینجا چند نکته برای مراقبت از پوست پس از ریموو ابرو آورده شده است:

  • از پماد مرطوب کننده برای تسکین پوست استفاده کنید.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید.
  • از پاک کننده ملایم برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.
  • از خاراندن یا دست زدن به پوست خودداری کنید.

ریموو تاتو با لیزر چه عوارضی دارد؟

روش ریموو تاتو ابرو با لیزر از کم عوارض‌ترین روش‌های ممکن است. عارضه‌های ناشی از ریموو لیرز، موقت و بسیار جزئی هستند و پس از گذشت چندین روز برطرف خواهند شد. از عوارض پاک ‌کردن ابرو با لیزر می‌توان از ورم و تاول، برفکی شدن پوست، پوسته‌پوسته شدن، سفید شدن ابرو و خارش در محل لیزر نام برد. دقت داشته باشید که در هنگام انجام لیزر حتماٌ مراجعه‌کننده باید از عینک محافظ استفاده کند.

ریموو تاتو ابرو با مواد چه عوارضی دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، روش ریموو تاتو ابرو با مواد در دسته روش‌های تهاجمی قرار می‌گیرد و بنابراین می‌تواند دارای عوارض جانبی بیشتری باشد. شایع‌ترین عارضه پس از انجام این روش قرمز شدن جای تاتو خواهد بود. در این روش سوزن قلم میکرونیدلینگ به‌طور مستقیم با پوست در تماس است و ممکن است خطر عفونت افزایش یابد. از عوارض دیگر می‌توان به فرورفتگی پوست و گوشت اضافه اشاره کرد. هرچند این‌چنین عارضه‌هایی عمدتاً به دلیل مراجعه به افراد غیرمتخصص، استفاده از مواد بی‌کیفیت و استفاده از قلم غیربهداشتی روی می‌دهند. درواقع در صورت رعایت تمامی این نکات، عملاً خطر بروز عوارض در این روش به صفر می‌رسد.

آموزش ریموو تاتو ابرو

همان‌طور که تاتو کردن حرفه و شغلی پرطرفداری محسوب می‌شود که می‌توان از آن به درآمد خوبی رسید، حذف تاتو نیز حرفه‌ای مناسب است. درواقع بسیاری از افرادی که تاتو می‌کنند در برخی مواقع برای حذف آن نیز اقدام می‌کنند. ازاین‌رو شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی، توانایی پاک ‌کردن هر نوع تاتو را بیاموزید.

آکادمی سعیده نیک مهر به‌طور حرفه‌ای در حوزه ریموو تاتو فعالیت می‌کند. ریموو تاتو ابرو، ریموو تاتو خط چشم، ریموو تاتو بدن و ریموو تاتو خط لب ازجمله فعالیت‌های این آکادمی محسوب می‌شوند. دوره‌های آموزشی این آکادمی شامل موارد زیر می‌شود:

اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص ریموور تاتو ابرو در سالن‌های زیبایی فعالیت کنید، یادگیری این روش بسیار آسان است. با دانستن نکات درست می‌توانید در کوتاه‌ترین مدت‌زمان ممکن پس از آموزش، شروع به فعالیت کاری کنید. آکادمی ریموو سعیده نیک مهر یک وب‌سایت آموزشی در حوزه معرفی خدمات ریموو تاتو ابرو است. شما از این منبع معتبر می‌توانید انواع دوره‌های آموزش ریمو تاتو با مواد رژوی را خریداری کنید. در این دوره‌ها مدرس تمامی اصول و نکاتی که باید در مورد روش انجام ریموو با مواد بدانید را به طور کامل توضیح داده است.